A Piece of my LIFE!!

Segala-galanya yang berlaku sepanjang perjalanan hidupku... suka duka..pahit.. manis.... sebagai pedoman untuk menjadikan aku lebih BAIK dan TERBAIK..

Khamis, 17 Mac 2011

Servis Bertukar tangan!!!

17hb March 2011

Berita terkini... akhirnya servis bertukar tangan... best sgt apabila management telah diambil alih oleh En. XXX, masing2 menarik nafas lega.. syukur kehadrat Ilahi kerana mendengar doa2 org teraniaya seperti Wati.. dan kengkawan yg lain... kenapa harus KSS mesti jadi sedemikian... menjadikan kerja2 kami kelam-kabut... kucar-kacir... Entah... aku sendiri pun tidak dapat menjawab persoalan yg aku rasa dia sahaja yg tahu.

Rasakan 3 bln lebih bekerja di sykt nie... byk membuka mata aku.. ada org lagi lebih kejam dan sanggup menjadi tamak demi kepentingan diri sendiri... bukan ingin menyalahkan 100% org2 KL nie.. aku tahu ada juga kebanyakkan org2 di KL ada yg baik.. tapi... ini adalah kali pertama aku bekerja di bawah pengurus yg tidak professional... membuat keputusan berdasarkan emosi... kemudian menjadi dendam... kemudian dikelilingi org2 yg sama2 ingin menjatuhkan bangsa sendiri dan demi kepentingan sendiri.. dimana masing2 berlagak pandai dan buat2 sibuk sedangkan kerja x seberapa... arghh.. pedulika mereka.. apa yg aku tau... aku akan lakukan tugas2 aku seperti biasa... diorg nak ngumpat ker... nak cakap apa2 ker pasal aku.. aku berTERIMA KASIH atas perhatian mereka terhadap aku... GLAMOUR gak aku kan... sbb org dok cakap pasal aku.... well what can i say... aku kan comel gitu... ayu.. hahahahaha... (iyer ker???)

Well.. berbalik pada tujuan sebenar aku (terover pula puji diri sendiri.. hehehe). Memang kali ini cukup lega bila aku x perlu fikir utk berenti keja... cari keja lain.... nak pegi interview... INI KL.. bukan KK... kalau kat KK bole la aku ke sana ke sini mencari pekerjaan... biarpun disini mempunyai banyak peluang pekerjaan tapi terlampau byk persaingan dan aku yg kerdil kena lebih berusaha dr yg apa yg aku ada... MAMPUKAH aku!!! Insya allah... kekuatan hati..kekuatan mental & fizikal... demi membahagiakan ANAK2, aku rela & sanggup menempuh cabaran itu..

Buka lembaran baru.... bukan citer baru... :)



Tiada ulasan: