A Piece of my LIFE!!

Segala-galanya yang berlaku sepanjang perjalanan hidupku... suka duka..pahit.. manis.... sebagai pedoman untuk menjadikan aku lebih BAIK dan TERBAIK..

Jumaat, 13 Januari 2012

Januari 2012

My Dear Blog....

Chewah.... macam nak tulis surat chenta lak pula.... ermm... mengingatkan kembali masa zaman2 muda dulu... rasanya aku xder la jenis yg biasa tulis surat chenta yg jiwang2 bak kata org la... tulis surat mmg ada tapi tidak lah penuh romantis... sekadar surat meluahkan hasrat hati... dah x berapa ingat banyak mana yg aku sudah tulis... segala isi kandungan yg seingat aku menyatakan perasaan yg tidak boleh disimpan... org tersebut hendak terima atau tidak terpulang... MALU belakang kira... biasa la.. darah MUDA katakan... tapi semua surat2 aku tulis ttg perasaan aku ditolak mentah2... segelintir teman2 aku masa dahulu... AKU NIE MUKA X TAU MALU... PERIGI CARI TIMBA.. Tapi, terus terang aku katakan... aku bukan jenis yg suka simpan perasaan lama2... rasa diri akan tidak senang dan tidak akan duduk diam membatu menunggu BUAH yg BELUM tentu JATUH.. maybe BAB2 sedemikian aku susah nak sorokkan perasaan aku.. sehingga teringat aku, aku nie senang dipermainkan oleh MANUSIA yg bernama LELAKI... sehingga sekarang... sepanjang perjalanan hidup ku.. aku kenal ramai lelaki namun demikian x semua yg boleh kekal lama... yg ada kekal lama pun memeningkan kepala aku... menyakitkan hati aku...

Lupakan kisah2 yg menyakitkan hati... Sekarang dah masuk Tahun 2012... tahun ini adalah permulaan bagi aku untuk bangkit mencari JATIDIRI sendiri... aku berterima kasih pada keluarga dan kengkawan yg memberi sokongan utk aku lebih kuat, tabah... semangat.. dan segala perasaan POSITIF utk ditanamkan dan diaplikasikan dlm kehidupan aku yg SEKETIKA dulu agak terumbang-ambing... bercelaru... Perkataan BODOH tlh lama ditujukan aku... ramai yg tertanya-tanya kenapa harus aku tunggu begitu lama utk bertindak.. bukan aku sengajakan utk bertindak lambat.. tapi ini adalah perjalanan hidup aku... aku yg tentukan... dan aku yg hadapi... sekiranya nasihat2 kalian boleh memberi ruang dlm perjalanan hidup aku... INSYA ALLAH aku pergunakan dengan sebaik-baiknya... dan masanya telah tiba utk aku pergunakan segala nasihat dan sokongan kalian utk perbaiki hidup aku... LIFE MUST GO ON...

Dengan perlahan aku bangkit memperbaiki kewangan keluarga aku.. aku sudah penat meminta dan menunggu... tapi alasan yg sama diberikan padaku... apa guna dia sebagai Nakhoda Kapal sekiranya dia tidak dapat memberi perhatian kepada anak2 kapalnya.. Akhirnya anak kapal itu akan meninggalkan kapal demi masa depan yg lebih BAIK.. Cukup sudah Anak kapal ini menerima arahan biarpun Nakhoda Kapal itu tunjang pada Kapal yg berlayar.. tapi sekiranya Nakhoda tersebut tersasar dgn haluannya.. apa gunanya.. So... jgn merayu sekiranya anak2 kapal pergi meninggalkan kapal yg tersasar jauh dr haluan..

ADIOS dan SELAMAT TINGGAL.... 

p/s :  start aku xder IDEA dah... :P

Tiada ulasan: