A Piece of my LIFE!!

Segala-galanya yang berlaku sepanjang perjalanan hidupku... suka duka..pahit.. manis.... sebagai pedoman untuk menjadikan aku lebih BAIK dan TERBAIK..

Jumaat, 8 Julai 2011

Hidup aku di Labuan!! (Part I)



Dear Blog....

Agak lama aku tinggalkan kau tanpa perkhabaran terkini... bukan xder cerita... ader cerita.. hidup ini penuh dengan cerita cuma antara mau atau tidak utk aku ceritakan disini... adakah ia terlalu peribadi, mungkin... adakah aku malas utk update seperti blog
gers yg lain... mungkin... adakah aku rasakan cerita ini perlu masa utk diceritakan... mungkin.... Tapi akhirnya, aku bersedia utk menceritakan semula... jari jemari mula menekan kekunci komputer ofis ini dan otak aku sedang menitipkan idea-idea utk aku taburkan dalam dirimu BLOG!!

Akhirnya dapat juga aku kembali ke tempat asal ku walaupun pada dasarnya Labuan bukan tempat kelahiran ku tapi ia adalah salah satu tempat dibawah Negeri Sabah.... Lebih kurang agaknya..
. apa2 hal aku gembira utk kembali ke Sabah..
Ini lah peta Pulau Labuan... kecik mmg kecik... tidak banyak tempat utk berjalan... ia adalah pulau bebas cukai... mmg bebas cukai pun utk barangan seperti ARAK, COKLAT & ROKOK... itu ajer yg aku nampak murah... But, di mata penduduk tetap sini... disini ada keindahan dan kelebihan bg NEW PERSON AS ME.... yg belum nampak kelebihan Pulau Labuan... Still searching...
Last time aku menjejakkan kaki pun dah agak lama.... lebih dr 10 tahun agaknyer... masa bujang2 katakan.... Sekarang aku datang semula bg tuntutan kerja..


Cantikkan pemandangan ketika matahati terbenam..... x der la nampak but akan cuba dapatkan keindahan ALLAH swt berikan.... HOPEFULLY.... one day

Hampir sebulan lebih aku di Labuan.. suka duka... susah.. senang... aku rasa sgt... pada mulanya aku sampai disini... aku menumpang tinggal di rumah anak buah Hubby aku... sementara nak dapatkan rumah sewa.. pada mulanya... nampak baik dan elok.. x sampai 2 minggu... aku terpaksa keluar dr rumah tu kunun alasan mereka.. keluarga mentua mereka nak datang dan stay lama kat sana so xder bilik nak letakkan keluarga mereka.... aku tertanya-tanya... aku bukan keluarga ka... memandangkan cara mereka yg kurang sopan dan mmg kurang ajar... seakan-akan aku dihalau keluar (kalau korang la di tpt aku.. for sure korang rasa korang dihalau)... mlm tu juga aku keluar dr rumah dgn alasan aku dpt rumah sewa padahal hakikatnya aku terpaksa bermalam di ofis aku.... yg memburukkan keadaan lagi... masa tu hubby aku xder di sisi... lg la merana hati aku... 2 mlm aku tido di ofis... sedih.. rindu...berkecamuk... semua perasaan aku berbaur...

Hari ke-3 aku dihalau.. hubby aku sampai di Labuan terus bawa aku utk menyewa di salah sebuah bilik sewa seakan-akan rumah tumpangan (ala2 mcm citer P.Ramlee tu.... tapi kira ok sikit ada AIRCOND).... aku menarik nafas lega tapi hampir2 terduduk sbb sewa bilik tu RM600... OMG!!!

ermm... penat lak nak menaip... nanti aku sambung lagi... ADIOS....








Tiada ulasan: